آپارتمان های نوساز و کلیدنخورده برای خرید و اجاره، کمیاب شد

وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد،بزرگ‌ترین بخش فروشنده‌های انصرافی در هفته‌های اخیر، سازنده‌هایی هستند که پیش‌تر فایل‌های نوساز و کلیدنخورده را برای فروش عرضه کرده بودند.
جایگاه بازار خانه نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین بخش فروشنده‌های انصرافی در هفته‌های اخیر، سازنده‌هایی هستند که پیش‌تر آپارتمان های نوساز و کلید نخورده را برای فروش عرضه کرده بودند.

به گزارش روزنامه گروه بهشت به گفته از دنیای اقتصاد، بررسی میدانی از بازار خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که در چند روز گذشته تعداد آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده عرضه شده برای فروش، بسیار کم شده است.

گفتنی است به همان نسبت که آپارتمان نوساز در بازار کم است، خواهان خرید آپارتمان نوساز نیز در بازار فعلی انگشت‌ شمار است. چرا که سطح قیمت آپارتمان‌ های نوساز با توانمندی خرید متقاضیان فاصله به‌ مراتب بیشتری نسبت به آپارتمان‌های چندساله دارد.

این در حالی است که وضعیت بازار اجاره نیز شرایط بهتری نسبت به بازار خرید و فروش ندارد. با شروع سال جدید تعداد درخواست کنندگان اجاره در حال جست‌ و جو در بازار اجاره بسیار اندک شده است.

روزنامه اینترنتی گروه بهشت
آپاتمان های نوساز و کلیدنخورده
از سمت دیگر دامنه انتخاب محدود، انتخاب یک خانه ایده آل را برای مستأجران با سختی همراه کرده است. لازم به ذکر است، مستأجرانی که برای اجاره خانه بودجه محدودی دارند، یافتن خانه کم متراژ و متوسط متراژ مشکل‌ ساز شده است.
برخی از واسطه‌های فعال در بازار اجاره می‌گویند تعداد آپارتمان‌های اجاری مطلوب مستأجران در حال جست‌ و جو به حدی اندک است که برخی از آنها پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز جست‌ و جوی خود تصمیم به تمدید قرارداد با موجر قبلی خود گرفته‌اند.
ذکر این نکته برای مستأجران و صاحب‌خانه‌ها ضروری است طبق مصوبات مجلس در رابطه با بازار اجاره امسال هم ادامه دارد. قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در این رابطه گفته است: بازار اجاره آرام است و من تمامی شایعات در خصوص افزایش چشمگیر نرخ اجاره را رد می‌کنم، چراکه هنوز مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا در خصوص بازار اجاره در کشور اجرا می‌شود. از همین رو هیچ مالکی حق ندارد، اجاره را بیش از نرخ مصوب افزایش دهد و یا حکم تخلیه برای مستأجر دریافت کند.

این نوشتار چقدر سودمند بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز دهید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 4

میانگین رتبه: . تعداد رای:

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.